Miesto visureigiai ir toliau karaliauja automobilių populiarumo viršūnėje. Bendrovės „DataCenter“ duomenimis, pernai kas antras (53 proc.) Lietuvoje parduotas naujas modelis buvo SUV kėbulo. Tačiau vienas krosoverių segmentas sulaukia didesnio dėmesio, mat jame pasirinkimas gerokai menkesnis nei kitur. Tai – šeimyniniai, iki septynių vietų turintys SUV.

Kukli pasiūla

Didesni, galingesni, pravažesni, pasižymi gausesne komplektacija bei populiariausio tipo kėbulu. Be to, prireikus gali vežti daugiau keleivių arba solidesnę porciją bagažo – didesnieji SUV nuo pat jų atsiradimo labiausiai vertinami dėl universalumo. Specialistai sutinka, kad vienu tokiu automobiliu paprastai išsprendžiami visi vidutinių ar didesnių šeimų poreikiai.

Tačiau Europoje septynviečių SUV asortimentas niekuomet neblizgėjo gausa. Dar kukliau situacija atrodo atmetus prabangių modelių segmentą ir suskaičiavus įperkamesnius vidutinės klasės automobilius. Tarp mūsų šalyje 2023 metais prekiautų naujų modelių galima pažymėti „Peugeot 5008“ (parduoti 22 vnt.), „Kia Sorento“ (31 vnt.), „Hyundai Santa Fe“ (56 vnt.), „Toyota Highlander“ (81 vnt.) ir aiškiai atitrūkusį „Škoda Kodiaq“ (601 vnt.).

Nuo pat debiuto 2016 metais didelio populiarumo susilaukusio ir segmentui gyvybės įpūtusio čekų modelio visame pasaulyje jau parduota virš 841 tūkst. Į gamybos pabaigą keliaujanti modelio karta pernai tebebuvo trečias paklausiausias „Škoda“ modelis Lietuvoje po bestselerio „Octavia“ ir mažojo krosoverio „Kamiq“.

Šiemet į gatves išriedės naujos kartos „Kodiaq“. Balandį gamintojai sukvietė viso žemyno žurnalistus ir prekių ženklo ambasadorius iš arčiau susipažinti su naujuoju modeliu Barselonos (Ispanija) apylinkėse. Ten taip pat atskleista daugiau informacijos apie populiariojo šeimyninio SUV įpėdinį bei naująsias jo galimybes. Tad ko tikėtis vairuotojams?

Rėmėsi koziriais

Naujojo „Kodiaq“ pristatyme dalyvavęs „Škoda“ ambasadorius Lietuvoje Vaidotas Žala atkreipė dėmesį, jog įdėmiau susipažinus su naujuoju automobiliu tampa akivaizdu, kad jį kurdami Čekijos bendrovės inžinieriai rėmėsi jau anksčiau populiarumą užtarnavusiais koziriais.

„Erdvumas, praktiškumas ir technologijos, kurios momentais, atrodo, „beldžia“ į aukštesnio segmento duris. Taip pat iš karto atkreipiau dėmesį ir į gerokai patobulintą garso izoliaciją, kurią lemia geresnės naujojo modelio aerodinaminės savybės bei naujos kartos akustiniai langai“, – atskleidė V. Žala.

Naujasis modelis sukurtas ant markę valdančios „Volkswagen Group“ naujausios versijos MQB platformos, kuri pasižymi įvairių sričių privalumais: nuo galimybės diegti inovatyvias technologijas ir naujas, našesnes hibridines pavaras iki išaugusio pasyvaus saugumo dėl tvirtesnės konstrukcijos.

Gamintojai neslepia, kad tiek „Kodiaq“, tiek naujosios kartos „Volkswagen Tiguan“ sukurti naudojant šią platformą, dėl to dalijasi kai kuriais techniniais sprendimais. Vokiečių SUV mūsų šalyje taip pat populiarus – pernai parduoti 686 vnt., tačiau absoliuti jų dauguma buvo mažesnės penkiavietės versijos.

„Kodiaq“ identitetas aiškiai išsiskiria dėl pastebimai pasikeitusio išorės dizaino: jis papildytas bendrovės naujosios „Modern Solid“ dizaino kalbos elementais, kaip antai dviejų eilių matriciniais LED žibintais. Ši apšvietimo sistema leidžia užmiestyje važiuoti nuolat įjungus tolimąsias šviesas, o iš priekio atvažiuojantys vairuotojai neakinami, nes juos aptinkanti technologija laikinai išjungia reikalingus šviesų segmentus. Prasilenkus šie vėl aktyvuojami.

Naujojo SUV salonas traukia žvilgsnį tvarių medžiagų įvairove: nuo vilnos ir perdirbtos tekstilės iki ekologiškai dažytos odos. Be tradiciškai solidžios erdvės, į akis krenta naujos koncepcijos interjero sprendimai su 10,25 colio skaitmeniniu vairuotojo prietaisų skydeliu ir 13 colių įstrižainės centriniu ekranu bei inovatyviomis naujomis funkcijomis. Pavyzdžiui, centrinėje konsolėje įrengti trys „Smart Dials“ programuojami sukamieji valdikliai, kurie leidžia jiems priskirti norimas funkcijas ir patogiai bei greitai keisti jų parinktis.

Tradiciškai čekai praktiškumo sąvoką vėl išplėtė naudingomis detalėmis: iš perdirbtų medžiagų pagamintu ledo gremžtuku, dažnai nutepliojamo centrinio jutiklinio ekrano valikliu ar ventiliuojamu sparčiuoju belaidžiu mobiliojo telefono įkrovikliu.

Daugiau erdvės ir saugumo

Naujos kartos „Kodiaq“ pailgėjo 61 mm ir pasiekė 4758 mm, o ratų bazė siekia 2791 mm. Dar labiau išaugo bagažinės talpa – penkiavietėje versijoje dabar ji yra 910 litrų (anksčiau buvo 835), o važiuojant septyniese vis dar galima susidėti 340 litrų daiktų – lyg kompaktiniame hečbeke. Maksimali bagažo erdvė taip pat paaugo 40 litrų ir dabar siekia 2105.

Palyginkime: 4966 mm ilgio visureigio „Toyota Highlander“ septynvietėje versijoje telpa 332 litrai bagažo, penkiavietėje – 865, o maksimalus talpumas yra 1909. 4810 mm ilgio visureigio „Kia Sorento“ bagažinės tūris keičiasi atitinkamai nuo 187 iki 616 ir 2011 litrų.

„Kodiaq“ gamintojai siūlo didelį pavaros tipų pasirinkimą – nuo tradicinių vidaus degimo variklių iki šiame modelyje debiutuojančios, apie 100 km vien elektros režimu leidžiančios nuvažiuoti įkraunamojo hibrido sistemos. Pastarąją sudaro 1,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis, priekiniams ratams galią perduodanti automatinė 6 pakopų dviejų sankabų pavarų dėžė su joje integruotu 85 kW galios elektros motoru bei 25,7 kWh talpos baterija.

Ją įkrauti galima iki 50 kW galia, o tai leidžia energijos atsargas nuo 0 iki 80 proc. papildyti per 25 min. Bendras sistemos pajėgumas siekia 150 kW/204 AG.

Tradiciškai visureigis bus siūlomas ir su visų varomųjų ratų sistema. Aukštesnio lygio komplektacijose galima pasirinkti naująją dinaminės pakabos kontrolės sistemą su atskirais suspaudimą ir atsileidimą reguliuojančiais vožtuvais. Ši technologija leidžia preciziškiau nustatyti pakabos darbo parametrus, todėl gamintojai siūlo net iki septynių važiavimo režimų.

Taip pat atkreipiamas dėmesys į visureigio saugumą. Pirmosios kartos modelis 2017 metais gavo maksimalų penkių žvaigždučių „Euro NCAP“ įvertinimą, o naujajame visureigyje gamintojai dar labiau išplėtė tiek aktyviojo, tiek pasyviojo saugumo technologijas. Pavyzdžiui, įdiegti įvažiavimo į posūkį ar susidūrimo išvengimo asistentai, taip pat atnaujintos vairuotojo pagalbos sistemos, įskaitant adaptyviąją eismo juostos laikymosi funkciją bei adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo technologiją.

„Komplektuojant automobilį, tarp mano pasirinkimų taip pat būtų panoraminis stoglangis ir „Canton“ garso aparatūra. Man kokybiškas garsas automobilyje yra labai svarbu, o didelis stoglangis leidžia salone turėti gerokai daugiau šviesos, kurios taip norisi užėjus niūrių lietuviškų orų periodui“, – komentavo naująjį „Kodiaq“ išbandęs V. Žala.